Europ Assistance je 28. maja objavil 23. izdajo Počitniškega barometra (Holiday Barometer 2024). Raziskava, ki jo je izvedel Ipsos, priznano podjetje za globalne tržne raziskave, je zbrala vpoglede 21.000 anketirancev v 21 državah (Evropa, Severna Amerika, Azija in Avstralija) ter prikazala globalne potovalne trende v preteklem letu. Zbiranje podatkov je potekalo med 27. marcem in 22. aprilom 2024.
Letošnje ugotovitve nakazujejo več trendov:
- Porast zanimanja za potovanja se nadaljuje, kljub naraščajoči geopolitični zaskrbljenosti, kar kaže na izjemno željo po potovanjih.
- Čeprav se veliko govori o okoljskih in socialnih vplivih potovanj, to ni odvrnilo posameznikov od raziskovanja novih destinacij, kar dodatno odraža željo po potovanjih.
- Kljub gospodarski negotovosti in inflacijskim pritiskom potniki raje prilagodijo finančni okvir kot pa se odpovedo potovanjem.
Globalni potovalni trendi 2024: Sredi svetovne negotovosti so potovanja pobeg in sredstvo za lajšanje tesnobe
Svet nestrpno pričakuje poletno sezono 2024. Europ Assistance je v raziskavi Holiday Barometer 2024 potrdil močan pozitiven trend potovanj po vsem svetu. Z razvojem turizma na globalni ravni pa se pojavljajo nove omejitve in vprašanja, kot so varnost, inflacija, geopolitična negotovost, okoljski vplivi in trajnost na splošno. Novi počitniški barometer osvetljuje nastajajoče trende in spreminjajoče se želje potrošnikov, ki bodo oblikovali prihodnost potovanj.
Počitniški barometer 2024 – glavne ugotovitve
- Ostaja močno navdušenje nad potovanji: Čeprav obstaja negotovost zaradi zadnjih svetovnih dogodkov, navdušenje nad potovanji po vsem svetu narašča in številke kažejo na močno okrevanje po pandemiji. Po podatkih raziskave kar 80 % evropskega prebivalstva izkazuje navdušenje nad potovanji. To navdušenje je veliko tudi v drugih območjih, pri čemer od tretjine (31 % v Severni Aziji) do skoraj polovice (53 % v Indiji) izraža resnično navdušenje nad raziskovanjem novih dežel in kultur.
Vir: https://www.europ-assistance.com/wp-content/uploads/2024/05/Barome%CC%80tre_V6_2_Web.pdf
- Navdušenje nad potovanji od leta 2022 naprej močno narašča na območju Avstralije, pa tudi v Evropi in Severni Ameriki: Evropejci so vodilni, ko gre za poletne počitnice, saj jih več kot dve tretjini (68 %) načrtuje poletni oddih, kar poudarja globoko zakoreninjeno tradicijo, zlasti v južni Evropi. Nasprotno pa so poletna potovanja manj razširjena v drugih regijah, saj le približno polovica Avstralcev (47 %) in Američanov (53 %) ter še manj Japoncev (29 %) načrtuje poletna potovanja.
Močna želja po pobegu in spremembi okolja: Privlačnost mednarodnih potovanj ostaja močna. Precejšen delež anketirancev izraža veliko zanimanje za raziskovanje destinacij zunaj svojih meja. 49 % evropskih in 50 % severnoazijskih popotnikov se to poletje želi podati na potovanje v tujino, kar kaže na zadržano željo po čezmejnih potovanjih. Obstaja velika skupina ljudi, ki že dalj časa čakajo in želijo potovati v tujino, a tega zaradi različnih razlogov (kot so bile na primer omejitve zaradi pandemije) niso mogli storiti. Čeprav je Evropa v skupnem deležu zelo visoko v primerjavi z drugimi celinami, obstajajo velike razlike znotraj Evrope: medtem ko južna Evropa in Francija dajeta prednost potovanjem v državi, se v drugih državah na počitnice raje odpravijo preko meja.
Vir: https://www.europ-assistance.com/wp-content/uploads/2024/05/Barome%CC%80tre_V6_2_Web.pdf
Varnost na prvem mestu: Turbulentno geopolitično okolje pomembno vpliva na dojemanje potnikov glede izbire destinacije potovanja. Vojne in oboroženi konflikti po vsem svetu vse bolj vplivajo na potovalne želje. 27 % Evropejcev je navedlo, da oboroženi konflikti zelo vplivajo na njihovo željo po potovanju. Vendar pa je varnost pri Evropejcih na četrtem mestu med dejavniki, ki vplivajo na izbiro destinacije, medtem ko je varnost v drugih območjih sveta na prvem ali drugem mestu.
Vir: https://www.europ-assistance.com/wp-content/uploads/2024/05/Barome%CC%80tre_V6_2_Web.pdf
Inflacija: Naraščajoča inflacija in gospodarska negotovost še naprej predstavljata izzive za popotnike, kar vpliva na načrtovanje potovanj in odločanje o počitniškem proračunu. Višjim cenam se popotniki prilagajajo tako, da iščejo stroškovno učinkovite alternative in prilagajajo svoje potrošniške navade, da ublažijo vpliv inflacije na svoje potovalne načrte.
Vir: https://www.europ-assistance.com/wp-content/uploads/2024/05/Barome%CC%80tre_V6_2_Web.pdf
Skrb za okolje: Čeprav je zaznati večje zavedanje o okoljskih vprašanjih, trajnostna izbira dopusta redko igra pomembno vlogo pri izbiri lokacije. Le 18 % Evropejcev upošteva ogljični odtis svojega potovanja, medtem ko večina ne daje velikega poudarka okolju prijaznim izbiram pri prevozu in nastanitvi. Kljub temu se povečuje zavest o vplivu na okolje, saj 88 % Evropejcev in 85 % Severnih Američanov aktivno podpira lokalna gospodarstva in zmanjšuje odpadke v svojih potovanjih.
Novi trendi: Raziskava razkriva tudi nekaj novih potovalnih trendov, vključno z rastjo nišnih segmentov, kot so "workation," počasni turizem in kulinarični izleti. Četrtina aktivnih evropskih popotnikov letos namerava na "workation," kar pomeni združevanje dela in počitnic, kjer posamezniki delajo na daljavo s počitniške destinacije. Zanimivo je, da je ta trend še izrazitejši na Bližnjem vzhodu (76 %), v Indiji (75 %) in nekoliko manj v Severni Aziji (44 %) in Severni Ameriki (38 %).
Po podatkih iz Holiday Barometerja 69 % Evropejcev izraža zanimanje za počasni turizem, trend, ki ga zaznamujejo poglobljena doživetja, ki podpirajo lokalne skupnosti in zmanjšujejo vpliv na okolje. Prav tako je 38 % Evropejcev privlačen turizem usmerjen v dobro počutje, ki vključuje potovanja, osredotočena na zdravje, sprostitev in obnovo energije.
Pustolovščine čakajo
Privlačnost potovanj ostaja nesporna. Destinacije, kot so Italija, Španija in Francija, še naprej navdušujejo evropske in tuje popotnike. Tudi države, kot sta Japonska in Turčija, se pojavljajo kot najboljše izbire za potnike z vsega sveta, kar odraža vse večje zanimanje za kulturno raziskovanje in raznolike izkušnje.
Metodologija anketiranja
Izdaja Holiday barometra 2024, ki sta jo izvedla Europ Assistance in Ipsos, je bila izvedena v 21 državah, vključno z Združenimi državami, Kanado, Združenim kraljestvom, Italijo, Francijo, Španijo, Švico, Nemčijo, Avstrijo, Portugalsko, Belgijo, Poljsko, Češko, Malezijo, Avstralijo, Hongkongom, Japonsko, Singapurjem, Indijo, Savdsko Arabijo in Združenimi arabskimi emirati. V vsaki državi je sodelovalo 1000 anketirancev, starih 18 let in več. Vzorec je bil sestavljen po kvotni metodi (spol, starost, poklic) po regijah in velikosti mesta. Raziskava je bila izvedena med 27. marcem in 22. aprilom in je preučevala potrošniške načrte za počitnice in potovalne želje.
Vir:https://www.europ-assistance.com/wp-content/uploads/2024/05/Barome%CC%80tre_V6_2_Web.pdf